Viser innlegg med etiketten Naturmaterialer. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Naturmaterialer. Vis alle innlegg

onsdag 26. oktober 2016

Vi samler materiale

I Høgskoleparken for å plukke kastanjenøtter

Vi tok turen til Høgskoleparken for å plukke kastanjenøtter. Nøttene skal vi bruke til egne aktiviteter.
Perfekt tidspunkt akkurat nå da det bugnet av nøtter på bakken og skilt seg fra skallet.












torsdag 6. oktober 2016

Eggsamling

Vi er heldige som har fått egg av Barbro. Vi tenker at egg kan være magisk å ta ned å se på, på natur-rommet. Er det flere som kan berike vår samling?


tirsdag 4. oktober 2016

Naturrommet på Planetringen Barnehage

På barnehagen vår har vi et natur-rom .

Naturrommet knytter ute- og inne- tiden sammen, vi kan ta med materialet vi er opptatt av ute, inn.
Det er fint å ta med naturmaterialet inn, vi kan forske på materialet på annen måte og  vi får ofte et nytt blikk.


 












På vår barnehage har vi samarbeids-tid, det er naturlig og nødvendig for oss å reflektere sammen med det personalet en jobber sammen med på barnegruppa. 

Det gjør det enklere for oss å tilrettelegge for læringsmiljøet sammen. Sist førskolelæreren og barne-og ungdomsarbeideren hadde samarbeids-tid, tilrettela de det fysiske miljøet på natur-rommet ut ifra interessen for kongler i barnegruppa.

Refleksjon er et viktig verktøy personalet på barnehagen vår bruker for å komme videre i det pedagogiske arbeidetDerfor blir samarbeids-tid viktig, en trenger noen å reflektere sammen med.





mandag 19. september 2016