mandag 14. mai 2012
tirsdag 27. mars 2012
Påske
Ingen påske uten kylling . . .
- disse er laget i lekedeig . . .
På Planetringen barnehage har vi det mye gøy med lekedeig.
En aktivitet som passer for alle.
Du kan lage deigen i alle slags farger.
PS: - har du for mye farge i deigen, kan den farge av på hender og klær.
Oppskriften er til en relativt stor deig,
så du kan med fordel halvere den eller lignende om du skal lage med flere farger.
INGREDIENSER
10 dl hvetemel
2 dl salt
2 ss sitronsyre
1 liter vann
3 ss matolje
FREMGANGSMÅTE
Kok opp vannet m/3 ss matolje og den konditorfargen du ønsker å ha på deigen din.
Ha i sitronsyren.
Bland hvetemel og salt i en bolle og hell det våte oppi
og elte/bearbeide som en vanlig deig.
Lekedeigen oppbevares i plastfolie
(den tørker fort ut om den blir liggende)
I kjøleskapet kan den stå ca. 14 dager.
Etiketter:
påske
torsdag 22. mars 2012
onsdag 18. januar 2012
mandag 9. januar 2012
”Glede drar glede med seg”
Når en kollega har
bursdag,
ordner de voksne på den gruppa til noe
ekstra på personalrommet.
Pynter, baker/lager en god-bit.
ordner de voksne på den gruppa til noe
ekstra på personalrommet.
Pynter, baker/lager en god-bit.
Miljøet på personalrommet gjenspeiler
jubilanten.
På runddager gjør
vi noe ekstra.
SKIBURSDAG FOR MARIANNE
Etiketter:
arbeidsmiljø
Abonner på:
Innlegg (Atom)
















