onsdag 9. mars 2016

fredag 4. mars 2016

Karneval


Karnevalsdagen kom og gikk, og vi sitter igjen med mange inntrykk og opplevelser. Ved minimåltidet dagen etter tok vi en prat om festen, og dette var noe av det barna ville formidle:



"Det var fint inni Jurten"
"Det var gøy å danse for de andre"
"Det var artig å se på de andre da de gikk rundt"
"Vi spiste en stor fisk, og det var god mat." "Indianerbrødene var gode!"
"Masaiene var jegere"
"Jeg var en masai-mongol"
"Det var fint inni igloen da det var mørkt"
"Vi fikk gakko-brød fra samene"
"Noen av hundene mista ørene sine"
"ALT var gøy!"


"Er det ferdig no?"
Mens noen er ferdig, er det kanskje for andre nå det begynner...








onsdag 2. mars 2016

Velkommen til oss

Nye konkreter, nok til alle.



tirsdag 1. mars 2016

Karnevals dagen vår


Karnevals dagen vår startet med en presentasjonsrunde for hverandre. Tanken vår er at vi ønsket å vise hverandre hva de ulike gruppene har jobbet med mot selve dagen.

Karnevalsdagen kom som en naturlig markering på den prosessen som vi har vært i


Eskimo



Nomadefolket fra Mongolia





Masaiene







Indianerne



 



Samene











aktiviteter på karnevalsdagen


Stjerne gledet oss med samiske sanger og fortelling



I masaihytta fikk vi servert mais, blod og melk.






I jurten som er mongolernes hus fikk indianerne servert kaffe og kjøtt.




karing av ull 



Sledetur



bannockbrød baking