fredag 7. oktober 2016
torsdag 6. oktober 2016
Eggsamling
Vi er heldige som har fått egg av Barbro. Vi tenker at egg kan være magisk å ta ned å se på, på natur-rommet. Er det flere som kan berike vår samling?
Etiketter:
Komet,
Naturmaterialer,
naturrom,
Sol,
Stjerne,
Ugle,
Utforsking
tirsdag 4. oktober 2016
Kongle
Vi har sett på ulike konger/kongleskjell både i inne og ute-tiden.På natur-rommet har vi malt, tegna, lekt med og utforska ulike kongler ved å plukke dem fra hverandre. Nå har vi lyst til å lage en kongle-instalasjon til uterommet, som er større enn oss selv.
Vi har valgt gulvbelegg som materiale, et materiale som tåler å stå ute. Det blir et samarbeide mellom voksne og barn, vi kan forskjellig ting. De voksne må klippe i det harde gulvbelegget mens barna tegner rundt. Arbeidet stopper ikke opp, vi utfyller hverandre.
Etiketter:
Aktiviteter,
Komet,
naturrom,
uterommet
Naturrommet på Planetringen Barnehage
På barnehagen vår har vi et natur-rom .
Naturrommet knytter ute- og inne- tiden sammen, vi kan ta med materialet vi er opptatt av ute, inn.
Det er fint å ta med naturmaterialet inn, vi kan forske på materialet på annen måte og vi får ofte et nytt blikk.
På vår barnehage har vi samarbeids-tid, det er naturlig og nødvendig for oss å reflektere sammen med det personalet en jobber sammen med på barnegruppa.
Det gjør det enklere for oss å tilrettelegge for læringsmiljøet sammen. Sist førskolelæreren og barne-og ungdomsarbeideren hadde samarbeids-tid, tilrettela de det fysiske miljøet på natur-rommet ut ifra interessen for kongler i barnegruppa.
Refleksjon er et viktig verktøy personalet på barnehagen vår bruker for å komme videre i det pedagogiske arbeidet. Derfor blir samarbeids-tid viktig, en trenger noen å reflektere sammen med.

Etiketter:
Komet,
læring,
Naturmaterialer,
tegning
Abonner på:
Innlegg (Atom)






















