fredag 9. september 2016

Hvorfor bygg og konstruksjon?





Barn prøver hele tiden å forstå og forholde seg til sin omverden. Dette gjelder også for bygge og konstruksjonsmaterialet. Bygg og konstruksjon er ikke bare en av de mange opplevelsene barna tilbys i barnehagen, det er et språk de kan bruke når de utforsker ulike sider av omverdenen og skaper sin egen identitet.         (Bygg og konstruksjon i bhg, Mia Mylesand s 15)





Å bygge og konstruere handler mye om teknikk, geometri, matematikk og materialkjennskap. Matematiske begreper brukes stadig for å gjøre sammenligninger: lengre, kortere, tyngre, lettere, høyere, lavere osv. Når barna samarbeider bygger de relasjoner til hverandre, til materialet og til samfunnet de lever i. Ved hjelp av konstruksjonene reflekterer barna sammen over sine erfaringer, og bygger også Språklige begreper. De lærer å ta valg, prøve, samt prøve igjen basert på egne hypoteser og ny vurdering.   
 (Bygg og konstruksjon, Mia Mylesand s 21-22.)













1 kommentar:

  1. Jeg vil dele et vitnesbyrd om hvordan Le_Meridian finansieringstjeneste hjalp meg med lån på 2.000.000,00 USD for å finansiere marihuana-gårdsprosjektet mitt, jeg er veldig takknemlig og jeg lovet å dele dette legitime finansieringsselskapet til alle som leter etter måte å utvide hans eller hennes virksomhet project.the selskapet er finansieringsselskap fra Storbritannia / USA. Alle som søker finansstøtte, bør kontakte dem på lfdsloans@outlook.com. Eller lfdsloans@lemeridianfds.com. Benjamin er også på whatsapp 1-989-394-3740 for å gjøre ting enkelt for enhver søker.

    SvarSlett