I dag møtte barna en sirkel av stubber.
Vi voksne observerer blant annet samspill, deling av ideer, utfordring, utfoldelse og glede.
Dette har vi personalet reflektert over:
å gi rom for den uorganiserte leiken gjennom barnehagehverdagen.
at vi trenger en blanding av egen-organisert leik,tilrettelagte aktiviteter og leik der voksne er med som støtte eller for å gi ny næring.
at læring skjer i alle situasjoner derfor trenger vi variasjon.
at den beste læringen skjer når en blir grepet av noe og det er indremotivert.
Når er barna mest fysisk aktive, i egen-organisert lek eller organisert av voksne?
Når trenger barn fysisk aktivitet?
Når trenger barn å bare få "være"?
Egenorganisert lek:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgD5KMryKQjx2VwX6toenmmBiqVRY8SklpWQra_19-kFZcjJTrGeaSyUW2sQoFRTLX_ucNMRJYGur8w-GpjFgFTgdia8t-1_tU_76ImzNC5suiJg7cHp0yVvdbtW0KJMZjYKmWmpGneXRj0/s400/blogger-image-1706891381.jpg)
Kronikk i Adresseavisen 24 august 2012 av Marte Løvik
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar